tisdag 21 april 2009

Och såå kom Hon.....Josefin!


Josefin. Henne tänkte jag skriva om nu. Vem är Hon för mig??? En väldigt, väldigt bra vän. Som alla redan vet så träffades vi ju oxå under min utbildning. Vi hamnade i samma grupp under ett arbete i skolan. Min första anblick av Josefin var att Hon verkade väldigt pryd (jo ,det är sant, tills jag lärde känna na.) Hon verkade så vuxen. När Hon och jag sen väl började prata med varnadra tog det inte lång tid innan jag bara älskade Henne. Vi fann varandra direkt. Henne kan man prata med om allt, allt verkligen. Hon finns alltid där och tar emot mig när jag håller på att falla. Synd bara att jag inte fanns där när Hon satt fast på pallen i Hennes förra lägenhet, nyopererad och allt. Stackare!
Vi fick en liten fnurra på tråden förra våren.....eller kan jag ens kalla det för fnurra?? jo, men det gör jag även om den inte var så allvarlig. Hon flyttade till Danmark och lämna Sverige och mig. Det tog hårt på mig för jag behövde Henne efter allt med Alex. När Hon väl kom på andra tankar och flyttade hem blev jag överlycklig. Trodde aldrig att jag skulle få se na igen......eller jo!
Vi var mkt med varandra den sommaren...ja sommaren innan med för den delen. Hon har liksom blivit en del av mitt liv.... en stor del. En del som aldrig kommer att försvinna. Jag tror helt enkelt att vi liksom är gjorda för varandra typ som själsfränder eller vad man säger. Så tycker jag iaf. Och jag tror Hon håller med mig när jag skriver så....?
Vi har våra fåter för oss, konstiga miner och olika stortes läten. Läten som får andra att häpna medans vi kan krevera av skratt. Miner som vi inte skäms för eller ens bryr oss om. Du vet vad jag menar josse!
Att Hon äntligen flyttar hem igen från Stockholm i sommar gör mig såååå glad. Äntligen en sommar till. Den tredje. Jag hoppas vi är med varanra jämt, dag som natt.....eller ja....nån eller ett par gånger i veckan, det ska jag kräva!!!
Jaha...kort och gott så älskar jag den Tjejen massor. Är glad att jag får vara Din vän, Josefin!!!!
Love to you from me!

2 kommentarer:

  1. Vafalls!!!

    Vi kommer nog allt bli två om henne denna sommaren. Bara så du vet... Jag släpper henne inte lättvindigt.

    Tack för sist!

    ;)

    SvaraRadera
  2. Anna, min Anna. Vad glad jag blir!!! Nästan tårögd;))
    Klart att vi ska hänga i sommar....massor!!!! Jaja...så mycket som möjligt.

    Du vet ju att jag älskar dig oxå....


    pöss!!!

    SvaraRadera