onsdag 15 april 2009

Bullmamman Anna

Det är som vanligt när Anna ska baka....det går åt pipsvängen! Degen jäste inte. Men det bullar ändå dock lite synd för de hade nog kunnat blivit större. Tror jag slänger ihop en deg senare igen då jag kommer ge bort ett antal till dagisfröknarna för dom är så snälla. Tror ju att de bullar som blir kvar räcker till dopet, men det är bra att ha lite i frysen. Man vet ju inte om man får oväntat besök nån gång.
Sen är det kakorna kvar. Schackrutor och vanlijhorn....mums! Får se om jag gör några sockerkakor med. Sen får det räcka med godsaker till dopet.
Jag ser fram emot dopet nu. Kommer ihåg när Alex döptes och det var så kul. Prästen sa fel namn och jag korrigerade henne lite surt högt inför alla! Dumma präst!
De äldre har en tendens till att säga ALex och verkligen säga AL. Om man ska vara grammatiskt rätt så ska väl man stava Alex med 2 ll för då blir det ju rätt både i tal och skrift......jobbigt det blev nu.....Fattar ni? ALLex och ALex.
Nää, nu har Lukas bajast på sig i blöjan och väntar på att få det borttorkat.....härligt med barn :)
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar