torsdag 2 april 2009

Dagens eko.

Ringde ju VC igår och det tyckte att jag skulle åka upp till barnavd med Lukas. Jag var väl uppe där vid 12:40. Doktorn kom in och kollade igenom honom och hon sa att allt såg bra ut....skönt! Sen gick hon och det kom in en sköterska och tog ett infektionstest på honom. Hon stack honom i foten, stackarn. Sen var det bara å vänta. Efter typ nån timme och en fin träsmak i rumpan senare kom doktorn in igen. Hon gav råd på hur jag ska göra med honom och sa att han hade ett virus i kroppen, då plötsligt hon sa. -Låter som han har lite tungt att andas. Så hon lyssnade på honom igen. Hon tyckte att andningen hade ändrats sen tidigare. Hon frågade om vi hade astma i familjen. Ja, både johan och min mamma. Hon trodde inte att det var astma, men lät honom inhalera adrenalin. Så då sprang det iväg 1 timme till. Lilla lilla, gubben. Han var så duktig men tyckte inte om nån av de där människorna. Klart har man feber och är så liten är inget kul. Läkaren sa att om han inte har börjat äta normalt till slutet av veckan eller om andningen blev konstigt så skulle vi komma in igen. Febern var hon inte så orolig över. När vi kom hem gjorde jag mat till honom, 150ml, men han åt bara 100ml. Och det är bra. Normalt äter han 180ml per gång var 4-5 timme. Sen målet efter gjorde jag 150 men då åt han bara 50ml och så har det varit resten av kvällen. Nu på morgonen åt han 125 knappt. Kollade febern förut med. 39,6. Allt blir så jobbigt då Alex tycker det börjar bli jobbigt att mamma alltid pysslar med Lukas. Det har fallit sig så att lukas vaknat nästan varje gång Alex och jag ska göra nåt om det bara är att kramas lite i soffan. Sen i förrgår fick Alex känning, men då är det ju bara att lägga ifrån sig lukas och självklart hjälpa Alex. Då får lukas gråta och skrika. Känner att det vore ganksa skönt att det snart är helg för då är det johans tur att ta lukas lite. Hoppas jag kan sova lite då.
Ska gå å väcka Alex nu!

2 kommentarer:

  1. jobbigt hoppas verkligen lukas bli bättre snart för alla ers skull

    SvaraRadera
  2. Små liven när de är sjuka!! Minos luftrör blir trånga så fort han blir förkyld...ventolin funkar.. Bara att mysa mysa mysa.... Snart är Lukas frisk igen!!
    Kram på er allihop!!

    SvaraRadera