onsdag 11 mars 2009

Uppföljning

Hej!
Har inte orkat blogga sen i måndags. Men kontrollen för Alex var väl som väntad.
HBa1c var mkt högre denna gång. 7,5 och det är alldeles för högt, sa dr. Men nu höjde vi insulinet yttligare och så får vi se hur allt blir. Jag hatar det här! Det känns alltid så vemodigt att komma från sjukhuset för man blir så påminnd om det på ett annnat sätt. Hemma blir vi ju det oxå, men då är det i vår vardag.....kan inte riktigt förklara hur jag känner förutom att det känns tungt. Så nu hoppas vi att allt blir bättre med blodsockret. Får köra mer kurvor nu känner jag med så vi har råkoll på blodsockret.
Tisdagen var lugn. Gjorde inget efter jag lämnade Alex förutom att jag var på BVC. Johan var i väg igår kväll med en kompis och spelade badminton. Sen fick han 2 hissfel så han var inte hemma fören framåt 22 igår. Han var så trött att han däckade i soffan på en gång. Sötis!!
Idag ska jag köra tvätten, har massor. Vi har tvättat alla 62/68 stl som Alex hade när han var liten så Lukas nu kan ha dom. Det blev 3 maskiner fulla med tvätt. Vet inte riktig hur jag ska få plats med allt i lådorna. Vi har ju redan rensat ur massor, men jag kommer väl alltid på nåt.
Ska göra stek i dag till middag så den ska jag börja koka framåt lunch, älskar när köttet får koka sådär länge så det blir riktigt mört.
Lördagen ser jag framemot med. Lisa och jag ska ut och äta och så blir det nog lite dricka med. Jössös har ju inte varit ute i svängen på skitlänge så det får bli en lugn kväll så jag inte packar ihop och blir sket full eller nåt. Lisa och jag brukar alltis gå ut och äta varje år, men det har inte blivit så nu på väldigt länge då det har varit så mkt runt omkring. Ser verkligen fram emot det.
Igår hämtade johan raspen till gipset hos hans bror med så nu kan vu sätta upp gipset i hallen. Det har ju stått stilla där nu i ett par dagar. Ska lägga upp lite bilder på hur det ser ut nu innan vi börjar tapetsera så ni seer skillanden.

Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar