fredag 27 mars 2009

Dagen/ Hus

Hej!
Igår gjorde vi inget på kvällen och vad skönt det var. Johan och jag var nere i källaren och planerade för bygget där. Många kan nog tycka att vi håller på och planerar och pratar om hur vi ska ha vårt hus ganska mkt. Det är många olika förslag hit och dit. Vissa kanske kan tycka vi aldrig blir klara, men wth. Vi älskar varandra och trvis med det vi har här och nu. Ingen av oss dör för att det är en liten byggarbetsplats här och jag låter mina pojkar gå förre, speciellt Alex som är sjuk! + att johan jobbar 100% varje dag och har en sjukdom. Han orkar inte hur mkt som helst heller. Tror bara de som själva som har hus förstår hur mkt jobb det är med det. Andra tror att det är så himla lätt. Det trodde jag oxå innan och blev väldigt förvånad över allt och hur lång tid allt tar + pengar. Har man inga pengar kan man ju inte göra nåt.
Nu i helgen ska vi lägga cement på sista delen av hallen och sen de sista gipsskivorna ska upp. Det tar nog hela helgen med tanke på att alltid när vi kör igång med nåt så hamnar nåt i mellan. Lukas vaknar eller Alex får känning....inte lätt alla gånger. Men nu är vi på hugget både johan o jag. Jag känner mkt kraft inför att börja med allt nu! Ska ju dränera runt huset inom kort med. Då blir det ju uppgrävt runt hela huset och det tar väl typ 1 vecka innan det är klart. Lär nog gå på runt 90,000kr. Så pengar behöver ju alla med hus med tanke på vad allt sticker iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar