onsdag 18 mars 2009

världsnaturfonden



Alex sitter och tittar på "Ice age 1". Finns det nån roligare film än den. Skrattar lika mkt varje gång jag ser den. En replik som jag älskar är när Sid (sengångaren) kommer fram till norhörningarna och tar deras maskros. "- Åhh, en maskros, det måste vara säsongens sista" Ilove!!!



Hörrni, har ni hört att man ska släcka ner alla lampor och sånt den 28 mars kl 20:30-21:30. Det är, tror jag världsnaturfonden som har starat denna kampanj världen över. Hörde förut på radion att de räknar med att 1 miljard människor kommer göra detta för miljön. Jag kommer självklart göra detta. Nån liten sak för att rädda miljön lite grann. Tänk om alla gjore detta. Stockholm kommer inte att släcka ner tyvärr. På radion uppmanar de att vi ska maila till regeringens redaktion och kräva detta och det har jag gjort. Oslo, Köpenhamn och Helsingfors kommer att släckas ner. Plus massa andra länder. Visst är det häftigt om alla kunde göra det här. Snälla gör det du med så kanske det blir en liten skillnad för miljön.
Jag/vi är ganska måna om att sortera allt här hemma. Papper och plåtburkar, glas, kompost sorterar vi dagligen. Många bäckar små........




Johan är iväg idag igen och spelar badminton med magnus. Kul att han gör något, det är kul för han. Alex och jag och Lukke är hemma och tar det lugnt.
Vilket väder det har varit idag dock har det blåst väldigt mkt. Man blev lite lurad när man gick ut. Såg så varmt och skönt ut, sen väl ute höll man på att blåsa bort..hehe! Men snart så så kommer värmen med. Vi hade 15 grader mot ytterväggen i solen. Där satt jag en stund och gotta mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar