torsdag 5 mars 2009

Karin/ Brev

Vad ska jag skriva om idag då? Karin var här en stund igår och det är alltid lika kul att träffa henne. Hon var så snäll att hon till och med var barnvakt åt Lukas medans jag hämtade Alex på dagis. TACK HÖRRÖ!!

Är så trött idag. Sov inget vidare inatt. Alla sov gott utom jag....som vanligt!
Funderar på att köpa nåt rogivande te eller nåt. Orkar inte ligga vaken jämt och fundera.
Fick brev hem igår att det är dags för Alex årskontroll för diabetesen den 19 mars nu. Fy, redan snart 1 helt jävla år. Vi ska vara där kl 08:00 och då kommer det vara barn i samma ålder som Alex med Diabetes. Det tycker jag är så bra att de tajmar in det så. Alex har ju aldrig träffat nån förutom Johan som har diabetes. Där kommer vi vara till omkring kl 14:00 för olika kontroller.
Sen den 1 April är det öppet hus för barn mellan 2-7 år med nydebuterad diabetes på lekterapin på sjukhuset. Det är så bra att de angargerar sig i barn så. Jag kommer åka på allt sånt här bara för att Alex ska förstå att han inte är ensam. Sen när han blir äldre kan han ju välja själv om han vill eller inte. Barndiabetesfonden anordnar läger och sånt för äldre barn på sommaren med utbildad personal. Hoppas han vill åka på sånt då. För mig är det så viktigt att få honom förstå att han inte är själv i allt detta....det finns fler som han. De kommer förstå honom. Sen kan jag även tycka det är bra för mig och johan med att träffa andra föräldrar till dessa barn. Så vi kan prata och dela med oss saker och ting.

Nu ska jag borsta gaddarna.

1 kommentar:

  1. Åh, det var så lite!
    Jösses vad bebistarmen fick sug där en liten stund! .. Men det gick över, bra dock att kunna "låna" ibland.
    Låter ju kalasbra att han får träffa andra barn med diabetes, det blir kanske lättare för honom att sätta ord på tankar och funderingar kring det då oxå. Och bra för er med naturligtvis.
    Kämpa på...
    Kram!!

    SvaraRadera