onsdag 4 mars 2009

Mardröm.

Snart åker jag och lämnar Alex på dagis. Hoppas han får och mår bra idag där.
Drömde en sån hemsk mardröm inatt. Nu sär här i efter hand så känns det inte läskigt, men då inatt gjorde det det.
Vi var hemma alla och utanför i trädgården låg det krypskyttar och skulle skjuta oss. Vi fick krypa på golvet och ha släckt. Helt plötsligt slås dörren upp och de far in i huset. Jag slänger mig under sängen och märker inte fören jag ligger där att Lukas sitter i sin bilbarnstol mitt i hallen där dom är. Konstigt nog bryr dom sig inte om honom, men jag är livrädd för att de ska skjuta honom.
Vart Alex och johan är då vet jag inte. De kommer in i sovrummet, går runt sakta i rummer och jag hoppas att de inte ska böja sig ner och kolla under sängen. Det gör de inte. De går bara där tyst i rummet och sen går de ut!
Jag kryper fram och ut till Lukas, där kommer Alex och johan med. Vi bestämmer oss för att försöka ta oss ut till bilen och åka. Johan tar Alex under armen och jag Lukas. Sen öppnar vi dörren sakta, tittar ut och ser inget i mörkret. Tittar på varandra och springer och det är fort. In i bilen med oss, spänner inte fast barnen utan bara kör. Sen minns jag inget mer. Det var så skönt att vakna och inse att det bara var en dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar