måndag 2 februari 2009

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Det blir inte att man skriver så mkt under helgen har jag märkt. Här kommer en liten uppdatering.
Det har varit en jobbig helg, tycker jag. Jag har mått så dåligt. I fredags kväll hann vi väl inte mer än hem så somnade johan i soffan....ja eller efter vi ätit. Där sitter jag själv som vanligt och jag hade gärna haft lite socialt sällskap för jag mådde skit efter begravningen. Lukas sov så jag passade på att slänga mig i badet en stund vid 23 tiden. Där började jag gråta massor, dels över mormor och mest för att johan inte ens försöker att bry sig om mig den kvällen.
Man kunde ju tycka att han kunde försökt vart vaken den kvällen, han somnar ju i soffan alla andra kvällar. När jag låg där i badet kände jag ett väldigt sug efter ciggaretter, men det slutade med att jag öppnade en flaska vin ist. För första gången på väldigt länge drack jag alkohol.....konstigt nog släppte skallbanken av det.
Lördagen snubblade på som vanligt. Vi var på lekhuset och köpte ett babygym till Lukas och Alex fick en grej han med. På kvällen kom pappa och Annelie på middag. Vi spelade ett spel vi köpte till oss "Bet your brain", det var ett kanon spel
Efter de hade åkt gjorde jag det jag längtat till att testa.... att röka. Har ju kvar cigg sen jag fick veta att jag var gravid med Lukas. Sa till johan att jag gick ut och rökte. Det var så gott. Samtidigt kände jag skuld för vad jag höll på med, speciellt skuld mot mina barn.
In sen i värmen och tvätta både händer och tänder. Det luktar ju inget vidare precis.
Gick och la mig och Lukas vaknade och somnade inte om alls. Jag hade då inte sovit mer än knappt 2 timmar i stötten på över 1 vecka så mitt tålamod var borta. Så jag tog mitt pick å pack in till soffan där jag sov hela natten. Tyckte att johan kunde ta lukas nån natt i veckan så mamma anna orkar med att vara mamma. Han gormade och jag sket i det och somnade på soffan.
Vaknade 10:44 av att lukas grät. Öppnade ögonen och där i babysiten satt han och grät. Jag gick upp och värmde välling och då märkte jag att jag var själv hemma med lillen. Struntade i att ringa och fråga vart johan å Alex tagit vägen. Visste ju att vi skulle vara kl 14 på middag och det var väl upp till johan att komma ihåg den själv utan att mamma anna ska påminna.
Senare fick jag ett sms av han där det stod att han skulle till elin å pierre. Då nämnde jag för han att vi var bortbjudna.

Så denna helg har inte varit den bästa och jag vill inte uppleva den igen. Det ända jag vill är att bar afå sova nån natt i veckan för då är det inga problem att ta alla de andra nätterna. Sen önskar jag lite uppskattning för det man gör här hemma. Är det för mkt begärt.

Josefin önskar jag var här nu. Henne hade jag vågat fråga om jag fick en massage av. Jag är i såå stort behov av lite ompyssling.

3 kommentarer:

  1. Jag hade gärna tagit hand om dig lite...det vet du:)
    Tråkigt att det ska va såhär. Det ända jag kan säga är väl:Prata med varandra! O jag vet ju att du försöker, men det räcker ju inta att du pratar. Båda måste vilja prata o lyssna...

    kraaamar

    SvaraRadera
  2. Hej gumman! Jag hade gärna oxå tagit hand om dig gumman om jag hade varit frisk. Hoppas att du får den ompysslingen du förtjänar! Du är en toppenmamma och vän!
    Kramar Elin

    SvaraRadera
  3. Fan Anna... Prata med han... Prata, och kräv svar!
    Det här håller inte i längden, du är värd så mycket bättre!
    Jag menar inte någon bättre än Johan, men en bättre Johan helt enkelt.
    Ni är ju två om det...

    Kramar till dig

    SvaraRadera