tisdag 3 februari 2009

Sov du lilla videung.....

Lukas har ju sin vakna period nu kanske fram till kl 02-03. Det är lite jobbigt när vi måste upp skpligt å köra Alex till dagis. Då sover lukke hela förmiddagen och jag låter ju han göra det för att jag ska hinna med min sömn. Så det blir en ond cirkel, som säkert är svår att bryta. Försöker hålla han vaken mer på eftermiddagen, men icke då!! Sen när det är dags för mig att laga mat å så då är det rätt skönt att han sover så det blir lite dubbelt. Hoppas bara att han ändrar sig snart för jag vill inte vrida på dygnet, jag är redan tillräckligt kinkig. Tur att man inte jobbar utan får vara hemma 1 år med han. :)

Imorgon är det att få iväg Alex till dagis, sen blir det nog att åka hem. Tessan (kusin) ringer imorgon så då åker nog nån timme i telefonen med henne. Hon är så bra å rolig att prata med. Bästa kussen!!!!

Förut idag fixade jag till mina naglar, fransk manikyr blev det.....nice! Jag har inte hafr långa naglar sen Alex fick diabetes, men nu när han fyllde 4 år bestämde jag mig för att spara igen.
Brukar inte kunna spara dom utan att sätta dit lös. Lösnaglar fick jag i 25 år present av karin å josefin.
Det kanske inte är det smidigaste med naglar när man har bebis, men det är snyggt.

Millan (grannen) gav mig ett tips idag. Det är att nån gång om dagen typ efter johan kommit hem så han kan ta barnen. Det var att köra avslappning. Måste fixa ett sånt band. Jag har tänkt på sånt flera gånger med aldrig gjort nåt åt det. Man ska tydligen bli hyfsat pigg efteråt och det är det jag i såna fall strävar efter.... att vara pigg.
Glömde dock fråga na vart jag fick tag på sånt band. Nån som vet om det går att ladda ner till mobilen???
Snälla barn.....SOMNA!!!!
Nu ger jag mig för idag..... hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar