måndag 2 november 2009

Halloween helgen!

Måndag igen! Det verkar som om jag bara skriver på måndagar! Helgen har varit lugn. I lördags åkte jag till minneslunden och la blommor där till farfar. Vad fint det var och sp mkt folk det var. Jag köpte en blombukett med bara vita blommor i. Vita rosor, vita krysantimum, och vita tulpaner!
Sen åkte jag till mormors grav. Till henne hade jag köpt en liten krans med kottar på och sen ett ljus som ska lysa i 100 timmar. Jag började gråta direkt när jag kom till hennes grav. Jag fattar nog inte än att hon är borta och att jag aldrig mer kommer få träffa henne.
Mamma hade köpt ett hjärta med mossa på och sen en jättefin lykta med ett brinnande ljus i . Då har hon inte så mörkt. Hoppas mitt ljus inte slocknar av vinden så som det har blåst i natt.
Jag saknar er!!!!!

På kvällen sen tände jag vår fina pumpa och sen skulle vi börja med maten. Plötsligt knackar det på dörren och johans föräldrar står där så vi bjöd in dom på middag oxå! Till förrätt blev det en toast med räkå pepparrotsröra. Huvusrätten bjöd på oxfile med klyftpotatis och gorgonzolasås och till efterrätt blev det chokladmousse! Vad mätta vi blev och så gott det var. Dom stannde hela kvällen och det var trevligt!
Igår efter frukosten åkte Alex till sina kusiner och lekte där ett par timmar. Det behövde han! Jag blev stoppad av polisen för alkotest på vägen dit. Det har jag aldrig blivit förut så det var kul att testa och jag var inte full......hehe!
Sen resten av dagen tog vi det lugnt. Jag var så trött å fattar inte varför. Så det blev sängen tidigt igår!
Den här veckan är det dagis igen, sen ska jag tänka på om vi ska upp till sjukan å ta vaccinet på Alex å mig! Men än är jag inte säker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar