lördag 14 november 2009

Diabetesdagen å så blev det kalas.

Då var snart den här dagen slut!
Vad har vi gjort idag då? Vi har varit på kalas. Det här kalaset hade jag totalt glämt bort. Alex kusin som fyller 4 år. Jag brukar aldrig glömma såna viktiga saker, men jag har varit helt insnöad i diabetesdagen idag. Så mina planer för den blev inte av. Fast att gå på kalas är ju minst lika kul. Vi åt å drack gott. Tyvärr serverades lax och potatissallad. Lax älskar Alex, men inte potatissalladen vilket gjorde att han fick känning mitt under maten. Fisk och kyckling ger inget att äta då det är ett vit kött med 0 kolhydrater. Trots att Alex åt mkt så hjälpte det inte och vi ana detta när vi såg att det skulle bli fisk. Vi märkte på stackarn att han blev tyst å lite vinglig. Vi kolla bs och det låg på 2.5mmol, så det blev bara att ta fram godis-skålen å låta honom äta det ist. Sen fick han macka å mjölk. Han är ju ingen tårtmänniska och som tur var hade sophie gjort kladdkaka, Mmmm!

Ikväll kommer Effeltornet, pyramiderna, bigben å andra stora byggnader i värlen lyssas upp blått. Blått är diabetesfärgen. Tyvärr görs inget sånt här i Sverige. Jag tycker de kunde lyst upp Globen. Sverige är ju trots allt 2 i världen att få barn och ungdoms diabetes, näst efter Finland. Visst är det dumt att vi inte gör nåt. Till nästa år hoppas jag att det blir nåt man hör om detta.

Ähh, nog om denna skitsjukdom. Nu ska jag sova.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar