tisdag 17 november 2009

En del av vardagen!

- Mamma, när försvinner min diabetes?
Jag stannar upp, tänker, laddar sprutan som jag strax ska sticka in i hans lår.
- Eh, ja du....den kommer aldrig försvinna!
Han börjar gråta förtvivlat och det skär i mitt hjärta. Jag håller om honom hårt!
- Mamma, jag vill få tillbaka allt som var när jag var liten!
- Jag vet, gubben!!!
Yttligare ännu en gång förbannar jag diabetesen.
-Du är så duktig och så modig, gubben. Du är så bra på att ta sprutorna.
Han sätter sig upp, torkar bort tårarna, nyper tag om låret och jag sticker honom.
-Aj, det gjorde ont!
- Förlåt!
Sen återgår allt till det vanliga igen. En kort stund av tårar och förbannelse!

2 kommentarer:

  1. Mina pluttisar :(
    LOVE YOU!!!

    SvaraRadera
  2. Och jag känner igen det där! Jag sitter här med tårar i ögonen. Dom är tappra våra små hjältar! Jag hade aldrig klarat det så bra som Adrian gör...Aldrig. Jag är full av beundran för dessa barn. Deras sätt att anpassa sig.

    Kramar till er!

    SvaraRadera