torsdag 3 december 2009

Tänkt efter

Nu har jag ändrat så ni som vill lämna en kommentar inte behöver skriva ett lösen. Det var Lina som önskade det. Så varså god, Lina!!!! Hehe...om jag ska vara ärlig så hade jag glömt att ta bort det så det var bra att jag blev påmind igen. Så tack, Lina!! :)

Jag kommer att baka lussekatter inom kort och jag gör enligt det recept jag alltid gjort efter. Det SKA vara sånt bröd till jul och man får ju ge med måtta. Har bakat sockerfritt och det gör faktiskt ingen skillnad då energin höjer blodsockret.
Jag har funderat med det här med kolan och jag kommer nog ge Alex lite. Han är ju trots allt ett litet barn. Alla har ju ett sockerbegär oavsett diabetiker eller inte och då ser jag det så att han med ska få smaka, fast med måtta. Vissa familjer där ingen har diabetes blir det ju hysteri kring godis skålen o föräldrarna låter sina barn äta tills de typ spyr och då är ju alla nöjda. För då kan föräldrarna sitta och prata i lugnan ro medans barnen smäller i sig godis. Ta bara ett barnkalas där mamman bakar å står i bara för det SKA vara mkt gott gott till alla som söta barnen (inte för syns skull till föräldrarna, nej nej)
I ärlighetens namn så skiter barn i om dom får 1 bulle och 1 kaka eller om dom får 5 bullar och 10 kakor. Dom är nöjda ändå. Det skulle antagligen bara räcka med att ha en fiskdamm med lite godis i för att alla barn ska vara nöjda.
Men eftersom jag lever i en diabetesfamilj så måste jag ge med måtta och mina barn är normala för det :)

2 kommentarer:

  1. Tycker det låter sunt och bra. :) Och jag kan inte annat än hålla med. :)

    SvaraRadera