måndag 7 december 2009

Nu har Herman kommit!

Herman har nu anlänt till oss och jag hoppas att han kommer att trivas. Dock så kommer han inte bli så långvarig då han snart kommer att ätas upp. Jag kommer att gödda honom med omsorg och se till att han blir tjock och fin tills han ska in i ugnen och sen ätas med välbehag av hela familjen om ca 2 veckor.
Nu tror du säkert att jag har gått och skaffat mig en julgris såhär väntan på jul, men du har fel. Herman är ingen gris utan den deg. Denna deg ska jag som sagt sköta om i 10 dagar. Varje dag finns en ny sak att göra för Herman. Som idag när han kommit så ska han får vila, imorgon kommer jag rör om honom lite. Dag nr 3 el 4 ska jag har i mjölk, mjöl och lite annat smått o gott i han så han växer och mår bra. Den sista dagen ska jag grädda honom och sen ska vi fika honom...hahahaha
Om det är någon som vill ha en Herman så hör av er! Jag ska nämligen dela honom till 4 bitar och ge bort, så först till kvarn!
Jag kommer hålla er uppdaterade varje dag hoppas jag!

1 kommentar: