måndag 7 december 2009

Måndag 7/12

Just nu eldar jag här hemma så det blir varmt och skönt. Pojkarna leker på vardagsrums golvet. Deras lek består av att riva sönder en tidning. Jag sa till Alex att det är HAN som städar det sen, vilket han skulle göra. Får väl se sen när det är dags att göra det.
Alex har ätit hyfsat nu på morgonen o blodsockret verkar ligga bra. Vill inte kolla BS för mkt då hans fingrar är väldigt söderstuckna nu!

Helgen har gått fort som vanligt. Vi var ju barnvakt till kusinerna från FRE-LÖR och det gick jättebra! Vi had mysigt o kul! klart det blir med att hålla koll på med allt gick bra. Lördag morgonen var dock lite jobbig. Alla pojkarna ville ha mjölk-choklad till mackan...visst! Alex råka spilla ut allt det första han gör. Vi började torka, och torka tills jag hör en smäll bakom mig. Då har Lilleman slängt ner hela musli burken i golvet så den gick sönder. Johan höll på att få känning så han var sådär lagom tjurig, men det var bara att hålla lugnet och fixa allt. Jag hann väl lagom sätta mig på baken förren alla var klara med sin frukost o tacka o sprang i väg och lekte igen. Jag satt där o bara titta på det tråkiga vädret ute och drack mitt kaffe.

Igår var vi och firade min underbara vän Elin som fyllde 26 år. Hon hade bjudit både nära o kära och vi hade det jätte trevligt! Många fina presenter fick hon. Efter åkte vi hem och åt mat och tittade på tv.

Idag måste jag egentligen baka lussekatter som jag inte fårr arslet ur vagnen att göra än. Men jag vet inte om jag orkar.
Senare så ska grabbarna till pappa medans jag ska på ljusparty o Johan ska köra gocart med sitt jobb.
Bäst att sätta lite fart nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar