tisdag 15 december 2009

15/12-09

Idag har vi flyttat på vår luftvärmepump. Nu sitter den över dörren och det ska bli intressant hur den värmer nu. Vet ju att det kommer bli mkt varmare i köket *ler stort* För i köket tillbringar ju jag mest min vakna tid, tro det eller ej!!!
Sen har jag tagit mig i kragen och bakat lite idag. Gav mig på vanlijhorn som är så goda. Hade dock sönder 5 av dom. Vaniljhorn består av 200g margarin, 5dl mjöl och 2 msk vaniljsocker. Sen 175 grader i mitten av ungen i 12 minuter. Skulle blivit 50 st, men till min förvåning så vart det bara 25...hmm! Tror jag gjorde dom förstora, men vad gör det liksom!
Misstänkte att vägarna skulle vara halla när jag skulle hämta Alex förut och jag hade rätt, så klart! Ut på stora vägen o ner mot yxbacken, vände, skulle ut på stora vägen igen och slirra skapligt mkt. In på lilla vägen och där var det bara 1 fil. Det ska ju vara 2....Varför i all världens namn kan inte folk köra på vägarna som innan det kom en massa snö? Dom vet ju med var vägen förhoppningsvis går. Då behöver man väl inte köra mitt i vägen bara för snön kommit. Man ser ju vart snöpinnarna är och det är ju bara att följa dom! Bussen mötte jag med och han trodde vägen hade blivit enfilit.....puckochufför!
Alex har åkt pulka nästan hela dagen och haft så kul! Han hade blivit lite låg nu innan jag hämtade honom, men med lite druvskr och knäcke så löste allt sig. Bra fröknar de där på Torshag!!!
Nu återstår det bara att planera middagen som kommer innefatta stuvademakaroner och falukorv....mums!

GRATTIS till ELIN idag som äntligen är klar i skolan och kan nu titulera sig som USKA! Tjoho, vad duktig du har varit, gumman!!

Synd att yxbacken ändå ligger så pass långt bort för det hade varit väldigt kul att åka lite pulka idag/ikväll. Att gå tar väl åtminstonde 30 minuter o med en Alex så tar det nog det dubbla. Så hoppas att snön ligger kvar till helgen så kanske vi kan åka där då. Annars får det väl bli lite i fårhagen kanske!
Nu är det färdigt bloggat för den här gången.
Just ja, Herman lever och mår toppen. Inte långt kvar tills han ska delas ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar