torsdag 3 december 2009

Kola nån?

Kola eller inte kola, det är frågan!

Hörrni ni med diabetsbarn hur sjutton ska man göra med julkolan. Förra året gjorde jag ingen för jag palla inte, gravid å allt. Alex vet mkt väl vad kola är och han gillar det! Frågan är törs jag görat? Visst det är bara att ge med måtta, men är det värt det höga blodsocker som kan bli!
Vi gjorde så förra året att han fick äta julgodis med måtta och sen var det bra.
Hur kommer ni göra?
Jag älskar kola och jag hade inte tvekat en sekund att göra det om johan o Alex inte hade diabtes. Är det ego att göra det i smyg för Alex o sen äta allt själv? Tanken finns i skallen!
Eller ska jag göra bara gilla läget att här hemma äts inga mängder med godis längre!?
Fy, vad jobbigt! Det är ju kanske inte ett världsproblem, men det är ju liksom kola vi snackar om här.....Mmmmmmmmm, kola............

2 kommentarer:

  1. Jag är lika kluven..minst sagt! :S
    Vet inte vad man ska baka och hur man ska baka nu till jul?! Vad ska man tänka på osv?!!

    Känns juh trist att helt utesluta vissa saker, kanske måttlig mängd är bättre?!

    Hoppas du haft en fin dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. ja tycker gott du kan göra o gömma det lr låta han smaka en bit men då vet han ju att de finns så ja tycker gott du kan smyga med det, ser inget fel i det faktiskt det är ju för hans eget bästa o vet han inte att det finns så mår han inte dåligt av det och du blir nöjd o mår bra om du får din kola:), du kanju börja me o göra den o bestämma därefter:)

    SvaraRadera