tisdag 9 juni 2009

Tisdag 9/6

Jag har börjat tänka lite......wow, eller hur!!!! Jo ,men skämt å sido. Det här med insulinpump. Jag har fått kontakt med en mamma vars dotter har dibetes o hon har pump och det låter riktigt vettigt faktiskt. Den mäter blodsockret i underhudsfettet å den varnar när blodsockret är för högt å för lågt, men skjuter in insulin kontinuerlligt...(stavas det så?)
Nackdelen är väl att han en liten box med sig överallt, vart man än går. Jag ska iallafall diskutera det med johan å diabetesteamet. Sen är det ingen idé att säga nåt till Alex för han ska inte bahöva oroa sig i onödan. Han gör det så det räcker.
Annars idag då? Var hos min lilla söt Elin på förmiddagen, vi pratade å skrattade på som vanligt. Jag hjälpte henne att sätta ihop deras nya fina utemöbler. Verkligen jättefina! Det märktes väl att det var 2 brudar som skulle sätta ihop det. Inte för det var svårt eller så, men det kanske tog lie längre tid än om killarna skulle gjort det......hehe, men klara vart vi ju iallfall.
Nu håller jag på att få skallbank så det känns som om musten gick ur mig. Ska börja med maten nu med tänkte jag innan johan toan kommer hem. Får bli nåt snabblagat idag.
Have i nice day alla där ute i saberspace!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar