fredag 12 juni 2009

Storebror Alex

Lukas har världens bästa storebror. Han hjälper till med att hämta nappen och ge den till honom. Han gosar å kramar å pussar på sin lillebror. Han är så duktig våran Alex. Igår kväll sa han såhär: "Mamma, jag älskar Lukas, han är så liten å så snäll. Jag skulle aldrig kunna vara arg på honom. Jag är en bra storebror till honom"
Gissa om jag blev stolt när han sa dessa ord om sin lillebror. Mer omtänksam unge får man leta efter.
Om jag tänker 10 år fram o tiden så kommer Alex vara 14 år och lukas 10 år. Jag kan inte fatta att de ska bli så stora. Alex kommer ha slutat 8:an då å Lukas 4:an. Och just nu går ingen av dom i skolan utan en på dagis å den andra bara ligger å gurgglar på mattan.......Vart betyder det mer? Jo, jag å johan är 10 år äldre. Jag 37 och johan ska fylla 40....jössös! Nää,bäst att sluta tänka så långt bort och ist njuta av tiden här och nu å ta vara på alla dagar tillsammans!
Jag älskar er mina små sötnosar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar