fredag 26 juni 2009

Michael Jackson


Ingen har väl kunnat ungå den tråkiga nyheten om Michael Jackson som avled sent igår kväll svensk tid. Jag satt på nätet och surfade igår innan jag gick och la mig och upptäckte detta. Jag blev jätte förvånad över att läsa att han var död. Man blir liksom lite tagen iaf jag när jag ser sådant. Han var ju verkligen "king of pop" och jag har lyssnat och älskat hans musik hela livet. Sen är jag ingen fantast av honom annars. Speciellt inte efter han höll sitt lilla barn över balkongräcket, om ni minns? Vi har spelat hans musik här nästan hela dagen, tror det är att man på något slags sätt hylla honom. Jag tror detta är större än Elvis bortgång för över 30 år sen. Ingen annan artist kommer någonsin komma upp till hans nivå när det gäller musik och text. Vem var det liksom som uppfann moonwalken? Den ökända gångstilen som alla vet vem hur som gjorde den för första gången.

Ja, Rest in peace!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar