måndag 1 juni 2009

Summan av kardemumman.......

Vilken helg!!!! Vädret har ju varit helt kanon och det gick jättebra för Alex i helgen hos kusinerna. Vi lämnade honom vid 14 hos dom sen hade mamma redan vart och hämtat lukas hos oss. Det blev stressigt som vanligt, men så är det. Vi körde hem fort och duscha och fixa till oss. Sen fort förbi till maxi och lindex där jag hade hängt undan kläder. Sen till Mattias. Väl där blev det att hälla upp en rejäl grogg....mums! Sen åt vi jättegott.....Mattias är en riktigt kock...tack!
Vi drack och drack och blev fullare och fullare, fast ändå så tyckte jag att jag tog det hyfsat lugnt. När vi skulle dra till Himpa och spela brännboll så började jag må illa, då var klockan bara 20....hehe! Vi satt oss i bilen och åkte. Gissa om jag fick hålla igen för att inte spy och väl framme efter en vad jag tycker mardrömsfärd. Fram till nån jävla dunge där och spy. Ända sätter att må bra igen. Elin kollade på och hon klara det med bravur för fy faan vad jag spydde, inte för att gå in för mkt i detaljer så den goda mumsiga fiskgratängen vi åt hos Matte kom liksom upp i bitar. Det jag var mest förvånad över var att jag verkligen trodde jag tuggade maten, men icke!
Anledningen att Elin kolla på var att hon har fobi för kräks och går på terapi för att få bort fobin och hon är ju verkligen på rätt väg. Du är gör duktig, gumman!!!
Elin brorsor hade vart där hela dagen med massa annat folk och de var verkligen sket fulla...hehe. Vi var inte där mer än trekvart kanske sen drog vi till bishop, men där hade de stängt köket så vi drog snällt till donken där vi åt en kvällmat. Mattias hade dragit hem eller ja....hem visste han aldrig hur han kom, men på når konstigt sätt låg han i sin säng när jag vaknade söndagsmorgon. Han var skapligt i gasen.
Efter vi ätit gick vi mot strömmen mot bishop igen och satt oss där och kollade på fontänera och prata om allt mellan himmel och gjord, både allvarliga och skojiga saker. Sen körde vi hem Elin o Pierre och vi stannade kvar och spelade BUZZ och det var skitkul spel. Drog hem igen så vi var väl hemma vid 03 och det var alldeles perfekt att komma hem då för vi var så trötta. Om jag ska summera dagen/kvällen så var den fanatstskt rolig. Jag blev alldeles för full, mem jag är ju inte van heller att dricka. 6-7 groggar blev det efter jag räknat ihop allt. Johan var nykter då han var så grymt förkyld och svårt med astman och det var skönt för mig i fall nåt med Alex skulle hända.
Elin och Pierre lika härliga som vanligt och Pierre sa nåt till mig som jag blev otrolig glad över och lite generad. Tack, gubben!
Elin, min Elin. Dig älskar jag och då är en sån bra vän.

Igår så flyttade Josefin hem igen. Åhhhh, min Josefin! Vad kul vi ska ha´t. Längtar verkligen efter dig och att få träffa dig. Ett måste är grillkväll snart!!!!!!

1 kommentar:

  1. Tack än en gång för i lördags gumsan!!
    Mys mys!
    Pussen o kramen!
    /Elin

    SvaraRadera