måndag 18 maj 2009

Hej hopp

Idag är det mullet och det får bli inne lekar. Alex är ledig idag. Han tycker det är rätt ok, för då kan han kolla på tv och spela ps2. Hans blodsocker har legat högt i helgen, det har egentligen legat högt sen vi bytte insulin, fast det förstod vi. Vi gav honom 4 enheter i går kväll ist för 3 och då fick vi ner der helt ok. Han kom ner under 10mmol och har legat så bra under natten med. 6.8mmol var det nu på morgonen och så bra har han inte legat på jättelänge.....då menar jag på morgonen!
Har mina funderingar om den 30 maj, då är vi bort bjudna till Mattias på middag. Vågar jag lämna bort Alex då? Tänk om nåt händer....osv.....Kanske jag struntar i att följa med, fast det vill jag samtidigt inte. Behöver få ha lite skoj tillsammans med Johan. Men kommer jag kunna släppa oron för Alex.Är så fruntansvärd rädd att han kommer krampa. Vi har funderat på om Alex ska vara hos Johans bror med familj. Hans bror är ju van vid diabetes då johan har haft det sen han var 6 år. Men har han koll på allt. Vi måste verkligen gå igenom ALLT innan jag kan ha honom där. Åhhhh, hatar att vara så orolig hela tiden.

I veckan händer inte mkt....hoppas på nån fika med Millan ;) och kanske annat trevligt sällskap från nån eller några......frågan är bara vilka??? NÅN????

1 kommentar:

  1. Hej sötnos!
    Jag kan tänka mig hur orolig du känner dig inför att lämna Alex...måste vara hemskt :( tänker på er så ofta ska ska du veta.
    Måste ju säga att jag blir lite ledsen i ögat om du inte kommer, men om du inte gör det så förstår jag. Om du inte kommer så struntar jag nog oxå i att gå dit så kan grabbarna vara för sig själva. Få se om jag kanske kan hinna med en fika hos dig i veckan :) har en del att göra i skolan, men vi kan ju höras av. Ha det så bra!!
    Puss o kram Elin

    SvaraRadera