måndag 4 maj 2009

Detta hände!

Nu är valborgsmässohelgen över. Den gick över lika fort som alltid när man tror att man ska hinna med allt här hemma.
Torsdagen bjöd på trevligt sällskap av Lisa, hon kom förbi runt lunch. Vid 16 sen kom min Johan hem och vi grillade och frös för fyy vad kallt det var den dagen. Senare på kvällen åkte Alex och Johan in till Folkparken för att kolla eld. Alex tyckte det var kul. Så här gick det till. -Fin eld, pappa! Jag vill ha en ballong nu, pappa! Jag fryser, pappa! Nu vill jag hem, pappa! Så var de hemma efter trekvart....så en stelfrusen johan kommer in och är 70 kr fattigare, men vad gör det när man såg Alex leka med sin nya Blixten mcqueen ballong. Sen blev det att glo på burken och sen nanna kudden.
1 Maj betyder ju så klart att åka ner till stan och kolla på Mc och bilar. Så lite stressiga for vi ner till brandstationen i stan och kolla. Alex tyckte att chopprarna var snyggast. Han ska ha en sån när han blir stor, sa han! Sen Mustangerna tyckte han om....ja och så dig mamma, sa han med glimten i ögat!
Mamma och Kjell och Maggi och Lars stod tillsammans med oss. Vi hade så trevligt och kul och vilket väder sen....vad skönt! Solen tog bra där, båda jag och johan fick färg. Efteråt åkte vi alla till Abboreberg och käka glass och drack java! Så fint att sitta där vid vattnet och kolla ut. Vatten är en stark dragningskraft för mig.
Klockan stack iväg fort och helt plötsligt var hon 17 och det var dags att åka hem. Hem för att laga middag. Det blev stekt lövbiff och potatis, sallad och beanessås.
Maggi och Lars kom förbi med deras camaro...gissa om Alex blev glad, han älskar den bilen. Han fick åka en sväng med farfar och att se honom fara iväg värmde gott i hjärtat, att få se hans glädje....mmmm!
Lördagen vad gjorde vi då....jo just de ja. Vi for på Rally. Det var SM i rally här omkring. Så vi packa picknick korg med pannkakor och kaffe och saft och druvsocker och extra kläder till ungarna och blöjor och extra termos med varmt vatten till välling och en massa mer. Så det blev som en liten minisemester typ när man såg packningen, men wth!
Leta reda på ett bra ställe att stå på. Vi hamnade på en begsknall intill vägen och vi bar vagnen bakom berget i fall det skulle hända nåt.
Så kom första bilen.....VILKEN FART, det skvätte krus och sten och det damma nåt såååå gud förbaskat. Men vi alla asgarva och så kom nästa bil. Allt var kul tills jag fick en sten i full fart mot mitt lår, då blev jag lite putt och sa att här är ju fan farligt att stå. Så vi gick upp längre in i skogen. Johans chef körde som nr 32 och vi hejade där innefrån skogen när han visslade förbi. Vad fort det går.
När bil nr 50 hade åkt förbi insåg vi att här lär vi få stå i 2½ timme till tills allt är klart. 127 bilar totalt. Man ska ju inte gå på vägen eftersom det kan vara farligt och man inte vet exakt när nästa bil kommer. Så vi börja gå gemon skogen mot det håll i hade bilen, men det är inte lätt att gå med barnvagn bland stock och sten. Johan gick lite förre för att se hur vägen...eller ja terrängen såg ut när jag helt plötsligt hör ett faaaan!!! Johan hade ju inte tänkt till där kanske att bara sätta på sig sandaler utan strumpor... hahahaa! Han kom upp bakom ett träd lite snarstucken och sa att det ligger ett tjärr rak fram så vi måste ta oss över vägen. Så jag flyfte upp Lukas och johan veckla ihop vagnen och satt fast som en ryggsäck på ryggen....hahahaaa! Inga skogsmullar här inte. Folket på andra sidan vägen bara glodde när vi kom ut springande på vägen i full fart med ungar och packning. Johan hoppade först över diket och sa till Alex att skynda sig.....men nääää..... det är ju vatten här, utbrister han och vi hör samtidigt att det kommer en bil och jag stod fortfarande på vägen med lukas i famnen....GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, skrek vi så fick jag lov att knuffa till Alex och så fånga johan honom när det visslade förbi en bil bakom röven på mig....herregud vad fort de kommer på de där små vägarna säkert 150 km/h.
Men över kom vi. Sen in i den skogen som tur lädde till bilen. Gissa om vi var trötta när vi kom hem...hahaha!!!!
Sen söndagen blev till att städa för imorn kommer mäklaren och värderar om huset...spännande.
Så idag ska vi till blomsterhandeln och köpa fina blommor och sätta i fina vaser runt om i huset så det ser riktigt frächt ut!
Så nu har jag bloggat klart för nu och jag hoppas att Millan läser detta och tänker på vad våra kära sambos sa till oss i går. Du, Millan.....vi har ju kul iaf!!!!
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar