måndag 11 maj 2009

Bloggen

Om man startar en blogg är det då för man vill skriva av sig för egen del och låta andra ta del av den. Eller startar man en blogg för att få andra och tro att man har det så jävla bra fast man kanske inte har det. Hur ärlig ska man vara med tankar och vad man tycker och tänker om folk. Är man för ärlig så finns det vissa som kanske känner sig träffade eller stötta och tar åt sig, även fast det den som skrivit inte menar nåt illa med nåt. Det finns visa som tar åt sig och kommenterar lite spydigt och när man själv sen ska kommentera på dens blogg så struntar den bara i att publicera ens kommentar. Kan det bli konflikter mellan människor utan att egentligen veta vad konflikten handlar om??? Att det liksom blir en höna av en fjäder.
Jag aktar mig för att skriva sanningen och vad jag tycker om folk bara för det kan och kommer bli ett jävla liv om jag gört. Men många bloggar verkar gå ut på att förgylla sitt liv genom att lägga till den där guldkanten som gör att det låter mkt bättre än vad det egenligen är.
Så kommer man ju till det som kallas för val! Man gör ju sina egna val och tycker man att man kan skriva nåt om nån eller en kommentar till nån eller ett vanligt inlägg om nåt så är det väl upp till den som skrivit det. Ingen annan ska väl bry sig om det. För man har ett val att även läsa det och man har ett val att ödsla sin tid på att gå och irritera sig på det man läst. Alla gör ett val!!!!! Låt den som skriver saker så sin blogg få göra det och om du blir stött så skit i det då. Men om det irriterar dig nåt så gu förbaskat och du känner personen i fråga ring upp eller träffa personen och fråga varför denne skrev som den gjorde. Eller så är det som det är med det. Orka liksom bry sig!

6 kommentarer:

  1. Håller med till fullo! Visst man behöver inte nämna personen man exempelvis skulle va förbannad på eller nämna situationen..utan bara spy ur sig nåt som inte har med saken o göra..då är det ju bara en själv som vet vad det handlar om...och man mår förhoppningsvis lite bättre:) Det här med och skriva är ju upp till var och en..om jag ser till mig själv..så skriver ju jag om allt och ingenting..känner jag för att skriva om kottar så gör jag det..eller om andra viktiga eller oviktiga saker..ingen som ska bry sig om det..o är det nån som gör det så är det väl upp till dem...deras huvudvärk...kan inte bry mig mindre liksom..:) Oj blev ett långt inlägg..men what the fack..;) Hoppas ni mår bra..vi ses imorn! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag kan kanske ibland i mina skriverier vara medvetet provocerande, men då är det oftast för att väcka en tanke hos läsaren. Hur det går vet jag inte riktigt, men det är så jag funkar: Jag läser något, blir provocerad eller bara börjar ifrågasätta i allmänhet, dels det som är skrivet, och dels min egen åsikt i frågan, och varför jag tycker så. Sen är hjulet i spinn så att säga.
    Hela tanken med att lägga ut sina tankar på nätet måste ju bottna i något slags behov av bekräftelse, annars skulle vi ju lika gärna kunna skriva det i ett anteckningsblock som ligger hemma i byrålådan?
    I övrigt kan vi ju ta en djupare analys över en fika någon dag? Det här vill jag spinna vidare på...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja herregud...vad säger man. Intressant det här....tror jag hakar på den där koppen fika...:))

    SvaraRadera
  4. Kom allihopa och fika hos mig. Välkommna!!!!

    SvaraRadera
  5. ABSOLUT!! Säg bara till när skogsmullarna är i farten igen..:) Hänger gärna på..:) Kram

    SvaraRadera
  6. Nu va det länge sen vi hördes av..saknar dig! Hoppas ni och barnen mår bra!
    Puss o kram Elin

    SvaraRadera