onsdag 20 maj 2009

Dagar och år bara ramlar på........

Vad ska jag skriva om idag då......? Jag längtar verkligen till johans semester, 7 hela veckor ledig. Fast 3 av dom ska han vara pappa-ledig då jag kommer jobba 3 veckor ju.
Jag kollade in syrrans blogg idag och hon hade lagt in nya kort på sig och Nova och en del annat. Försöker känna efter vad jag tycker om allt detta. Samtidigt som jag saknar min syster otroligt mycket så vet jag samtidigt att det aldrig skulle funka mellan oss. Jag skulle vilja, men det skulle nog ändå sluta som vanligt....med bråk och missförstånd. Och det är synd med tanke på att ALex och Nova leker så bra och har så roligt ihop. MEn de börjar ju nu bli så stora så de kanske inte ens är intresserade av varandra. Jag minns när vi åkte förbi Novas dagis och jag visa Alex det och han sa. - Mamma, kan inte vi åka till Nova och hennes mamma?
Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga tillbaka, men jag sa sanningen och sa att Millan och mamma är osams med varandra och det går inte. - Vad synd, sa bara Alex tillbaka! Då blir jag ledsen och tycker det är synd att allt är som det är.
Men jag återkommer ändå alltid tillbaka till att jag vet hur det ändå kommer att sluta.
Gör man inte som hon eller säger man nåt som inte passar sig så blir allt fel. Det är så jag har upplevt alla bråk med min syster. Sen att det finns andra saker som gör syrran till den hon är och det är ju inte hennes fel.

Det blev ett jobbigt inlägg idag, men det får vara så. Skriver väl mera sen kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar