torsdag 20 maj 2010

Vänner!

Vänner tänkte jag skriva lite om idag. Fick ideén av mig van Millan som skrev lite om vad hon tänker om vänner.
Det finna olika typer av vänner ju. Vi börjar med:

Bästa vänner.
Det är människor man verkligen släppt in i sitt hjärta, en människa man säger allt till, ALLT! Man säger både positiva och negativa saker till en bästa vän om det så är positiva o negativa saker om sin bästa vän, och är man bästa vänner så tar man inte åt sig om man får lite kritik. Man ska kunna känna sig helt avslappnad med sin bästa vän så om man måste berätta något väldigt intimt så kan man det o har man en dålig magdag så kan man släppa väder inför sin vän. En bästa vän kan skicka små söta, energi sms som gör att man orkar med dagen eller bara blir glad.



Sen kommer vänner:
Vänner är människor man kan skratta och ha roligt med, men man kanske inte släpper dom in till sig på livet. Man berättar inte intima saker eller problem. Man har mer en artig dialog.


Sen kommer ytliga vänner:
Det är vänner man hör sällan ifrån och när man hörs så pratar man typ lite snabbt om hur livet har varit sen vi sist hördes. En liten snabb sammatnfattning bara. Sen säger man till varandra att vi snart ska ses, sen rinner det bara ut i sanden o ingen tar tag i det.


Jag har många typer av vänner. Bästa vän, vän o ytliga vänner.

Tyvärr har vänner försvunnit ur mitt liv ett fler tal gånger o det är ju så med hur livet ändras av olika saker, men jag tycker det är sorgligt att vissa vänner slutar höra av sig bara för man råkar ändra sitt liv lite. Då kan bästa vänner nästan bli till ytliga vänner. Vänner man trodde var sina bästa som gav en så mkt under en period både med vänskap o brev o kärlek som till slut bara försvann bara för deras liv ändrats lite. Är det riktiga vänner då? Nää, det tycker inte jag.
Vänner ska finnas oavsett man får barn eller köper hus eller flyttar.

Jag vet mkt väl vilka vänner jag kommer att ha för resten av mitt liv och det är 1, kanske 2 personer.

Skriv gärna en kommentar om hur du tänker!!!

3 kommentarer:

  1. Min fina, fina vän! Jag känner i mitt hjärta att du är min bästa vän för det du skrivit om just bästa vänner passar in så bra mellan oss tycker jag! Jag kommer finnas här tills jag blir gammal och gaggig och då ska vi gagga ihop!
    PUSS O KRAM!!!/Elin

    SvaraRadera
  2. Jag kommer vara kvar! ;o) Jag finns här för dig! Vi är ju bara ett stenkast ifrån varandra. SÅ mig blir du inte av med. *L*
    Men jag håller med dig om det du skriver.
    <3 Puss & Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad svårt....äh....jag satsar nog på kvalitet istället för kvantitet...=)

    SvaraRadera