måndag 24 maj 2010

fjant med pappa!

Har försökt att komma ut på nätet aslänge nu o äntligen gick det. Blir så trööööööööött på när sånt krånglar. Det kan reta satan på mig.
Nu är jag äntligen ledig imorgon o jag har inga måsten utan bara kunna vara hemma o softa med mina ungar! Hoppas på sol så vi kan lapa lite ute i trädgården

Pappa följde med ut idag. Han hjälpte till lite här ute nu. Vi håller på att riva skjulen på tomten så nu börjar det bli mer öppet här hemma. Blir så glad att det börjar hända saker igen. Jag har grävt bort en jordhög o lagt ut den på ett ställe när vi skulle få gräsmatta igen. Kratta, kratta och kratta......aj, min rygg, men med tanke på att det kommer bli fint så gjorde jag det med ett leende på läpparna. Sått gräs där med nu så jag hoppas det regnar lite imorgon så det sätter sig. Kanske ska slänga över en pressäning med så det blir mer växthuseffekt å så kommer inte fåglarna åt det heller!
Pappa fjanta omkring som vanligt när han gick med plank efter plank från skjulen till skräphögen. Låtsades tappa en planka på foten o "få" ont eller säga nån dryg kommentar att johan ska jobba på medans pappa sätter sig å röker en cigg . Det är det sköna med pappa att han alltid har något drygt att säga. Jag asgarvar åt allt sånt medans johan bara muttar å fortsätter med sitt.
Lite fika ute i det gröna vart det med....typ 5 koppar kaffe för min del för jag tänkte att det gör ju inget att jag är vaken liiiiite längre idag för jag är ju ledig imorgon o här sitter jag nu o är svintrött, så mkt för dom 5 kopparna kaffe. Det ända det gav mig var en för liten kissblåsa.

Funderar på att intervjuva mig själv imorgon igen, det var ett tag sen nu. Återkommer med det imorgon!

Hörs då!

1 kommentar:

  1. Hihi lilla humlan -du är så go. Kul att du jobbar hos oss tycker jag. Ses på torsdag.//Hanna

    SvaraRadera