torsdag 27 maj 2010

27/5-2010

Jobbar o stått idag. Det har gått i 110 på jobbet.
Hem, ska byta bil....vad händer då....jo, det går inte att öppna johans saab....va fan! Klockan tickar.....dagis väntar.....mitt hjärta går upp i takt.....byter nyckel ifall det batteriet i mitt var slut......går fortfarande inte....va fan!?
Ringer johan......han fattar inget......vi lägger på.....jag sätter mig på trappen......väntar tills han är hemma. Monterar in mitt cocacola-spillda-säte i bilen o monterar fast Lukas bilbarnstol......jag åker iväg o hämtar mina underbara barn! Snacka om att Anna har otur som vanligt, men allt löser sig tids nog.
Men det är ju typ en helt vanlig dag i Annas liv....otur...oflyt.....aja....det blir bättre tids nog.

Ikväll händer inte mkt, blir att bada barnen o duscha sig själv. Kanske till o med gå ut i regnet å gå en stund....rensa tankar.....känna livet....lyssna på fåglar......titta på alla gröna löv på alla träd.....känna livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar