tisdag 4 maj 2010

Halsfluss eller inte halsfluss, det är frågan!

Det började den 15 april att jag blev sjuk, riktigt sjuk. Jag fick halsfluss o penicillin. Låg med feber i tre dagar och var mer död än levande. Nu i fredags den 30 april fick jag ont i halsen igen. Kom till vårdcentralen vid 14 på eftermiddagen o läkare kollade bara lite lätt i halsen o konstaterade att jag hade halsfluss igen. Han tog inget halsprov utan skrev bara ut ett annat "bredare" penicillin. Det har jag ätit sen i fredags o har fortfarande inte blivit bra. Tror att jag har ett virus i halsen och att penicillinet inte hjälper då.
Det konstiga är om man ska försöka förklara hur min hals ser ut så är den högra mandel så stor att den går emot gomseglet och den vänstra snuddar gomseglet precis. Det värker ut i hö örat varje gång jag sväljer. Smärtan går inte att beskriva mer än att detta är en plåga.
Se vad vc säger nu när de snart ringer upp. Jag blir lite trött på vården när de är så nonchalanta med att hjälpa en utan utgår från att man har halsfluss o bara skriver ut penicillin utan att konstatera det med halsprov.
Det är ju inte bra att sitta o proppa i sig medicin i onödan. Jag gillar inte det iaf! Om jag smittar vet jag inte heller.
Uppföljning kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar