fredag 1 oktober 2010

Svajigt!

Alex blodsocker är lite svajigt just nu, det har varit det ett tag nu.
Tex: Vaknar på morgon med bs (blodskr)mellan 2-3-4, får sitt insulin och äter frukost!
Bs går upp då till mellan 10- 14. kl 9:30- 9:45. Läraren kollar av det på 6-års. Här får han en knäcke o mjölk.
Till kl 11 sen kan han ligga mellan 2-4 och ibland mår han inge vidare. Får då druvskr för att höja upp lite. Får sitt insulin och äter lunch. Då äter han bra för han är så hungrig för det är så lågt (det är bra)Dock får han rekyl (högt bs)
Jag hämtar kl 13:15 och då ligger han bra oftast. Väl hemma droppar han igen till mellisen. Äter mellis och får då rekyl igen.
Får insulin igen till middag som han med äter bra och ligger oftast bra på kvällen, men på morgon vakanr han med lite lågt igen!
Detta är ett ekorrehjul och nu har jag ringt till BARNavd. och väntar på att de ska ringa. Jag vet inte hur vi ska göra riktigt. Vi har höjt kvällsinsulinet till 5 enheter och när vi har sänkt det så vaknar han med högt ist så det ligger nog bra. Men måltidsinsulinet är jag inte säker på eftersom han på 6-års droppar så pass till lunchen. Han säger nästan varje dag när jag hämtar honom att han mår illa pga av "känningen" tidigare. Han mår alltid illa efter en känning. Nu har han börjat säga att han inte vill till skolan för han mår illa. Vet inte om han säger sanningen eller om han "spelar" Jag vill ju tro på honom, men vet inte! Vi pratar mkt om hur han har det i skolan o med de andra barnen o han har jättekul med sina nya vänner.
Vill bara få bukt på bs så han slipper må illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar