fredag 4 september 2009

Så som det alltid har varit!

Fredag...åhh, härliga fredag.

Önskar jag kunde vifta med ett trollspö å vips så var dränerningen klar, men så funkar inte verkligheten. Nä, det är bara å hanka sig fram med manskraft för att saker å ting ska bli gjorda. Så som det alltid har varit.
Mannen gör det grova å kvinnan det fina, detaljrika, så som det alltid har varit. Jag nöjer mig inte med det. Nä, jag vill oxå skita ner mig å göra det där grova mansgörat. Varför ska jag stå i köket å baka, laga mat etc...bara för det slltid har varit så.? Män kan ju oxå göra mat...elller? Sen att jag kanske inte kan göra det allra tunga eller så, men det är mkt jag kan hjälpa till med. Vissa tycker jag hjälper till att bara sköta markservice, men det kan jag göra ändå! Jag tycker om att få skit under naglarna.
Jag vill vete allt om mitt hus. Vart alla kablar sitter å hur dom är dragna i huset. Vart vattenledningen går osv.... Vill inte vara den där mamman som kliar sig i skallen å säger "Det måste jag fråga min man om" nää, verkligen inte en sån. Hälften av detta hus är ju mitt.

Nä , nog med tjat om detta. Egentligen ville jag bara skriva att jag önskar er en trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar