fredag 11 september 2009

FREDAG 11/9

Kontrollen gick väl bra! Tyvärr så låg hans HBa1C på 8,2 å det är högt! Antagligen så har hans bukspotkörtel lagt av helt nu att producera insulin. Det känns jobbigt, jättejobbigt. Men han växer å går upp i vikt som han ska å att han går upp ivikt är så skönt att se med tanke på hur dåligt han äter. När han sitter utan tröja å tex leker på golvet så ser man hans revben å ryggrad, hemskt alltså!
Jag mår alltid lika dåligt när vi vart på kontroll. Den natten låg jag å grät hysteriskt, och Johan höll om mig. Ett tag så trodde jag att jag höll på att få en panikattack för jag fick ett tryck över bröstet å jag började skaka. Men det försvann ganska så fort å jag slutade gråta å bara låg å stirra in i tomaintet ett bra tag innnan jag somnnade!
Vi fick oxå höja hans insulindos från 12 enh/d till 16 enh/d. Så jag var med på dagis igår å hand blodsocker låg jättebra helda dagen där! Även om jag vet att han har legat helt normalt så är jag så rädd att han kommer få känning.
Läkaren sa nåt hemskt å det var att han kommer att tuppa av å kanske krampa å det är bättre än att ligga så högt som han har legat, vilket jag vet. Hans växande hjärna påverkas å skadas mer av högt än lågt. Det finns inga som helst studier på att såna kraftiga insulinkänningar m kramper här farligt. Dock så ser det så hemskt ut! Allt detta vet jag ju. Så på något konstigt sätt måste jag ställa in min på att han kommer krampa inom snart framtid å bli illa i ansiktet för han inte andas å kommer ligga där med vinögda ögon å låta som ett väsande litet monster......pallar jag med?!!!!!!!! Men det är ju bättre...eller?!
Imorgon ska Eln å jag ut å äta. Det ser jag framemot så mkt. Jag behöver få komma loss lite, även om jag kommer sakna mina guldklimpar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar