tisdag 22 september 2009

Höst å tankar!



Ute regnar det nu. Morgonen gick inte som jag trodde.
Alex hade 3.7 när jag gav honom sprutan. Kanske var fel av mig att ge den, men jag hade tron att han just denna morgon skulle äta en bra frukost! Så blev det inte. Han sucka och tog sig för pannan flera gånger under tiden han åt. Han lämna mat som vanligt å jag kollade bs igen. Då var det 3.5...oj! Sjunkit fast han ätit. Därav fick jag bekräftat att jag skulle låtit honom äta innan han fick insulinet.
Han är hemma från dagis idag. Han fick ont i huvudet som vanligt när han haft känning. Ska det alltid vara så att han får ont i huvudet??? Skönt att ha honom hemma när sånt här händer.

Hösten är verkligen på väg och den kommer med stormsteg. Alla träd börjar gulna och snart kommer det går över i rött för att sen ramla av och singla ner till marken.
Idag är en sån där dag då jag saknar.....saknar min syster Camilla. Jag får såna dagar titt som tätt. Tycker att det är synd att det ska vara så här som det är. Samtidigt som jag är rädd att om jag ringer så börjar hon tjafsa om allt å inte bara kan låta allt vara. Så det är därför jag låter bli. Önskar att vi kan få nåt slags umgänge nån gång med tanke på hur bra våra barn leker med varandra.

Jag har hållt på å städat i helgen. Hela köket å hallen. Jisses så mkt damm det blir efter all slipning.
Just ja, vi hade en brand här i söndags kväll. Jag hade gjort mig till å tänt lite ljus här hemma. Ett ljus lyste i hallen å när jag gick förbi så ramlade ett papper ner på ljuset utan att jag eller johan märkte det. Plötsligt slår det upp lågor å som tur var var johan i köket å han kunde snabbt blåsa ut allt. Tur att det räckte med att blåsa. Jag sprang å öppnade ytterdörren å köksfönstret. Vi var rädda att larmet skulle gå å eftersom det går direkt till larmcentralen så fick vi bråttom att vifta bort röken från sensorn. Det brann ju inte mer, liksom. Sen tjuter det så å ungarna sov ju, för gössenamn!!!!
Nä, nu ska jag ge mig på å städa sov rummet!

1 kommentar: