tisdag 22 april 2014

En tisdag!

Nu är påsken över och den har varit bra trots vattenkopprna! P kom ner till mej i söndags igen. Gissa om jag blev glad för det. Mina barn åkte till sin pappa igår och det var fruktsvärt jobbigt. Jag börja grina när jag sa hejdå till dom. Jag kunde verkligen inte hålla emot. Alex såg väldigt ledsen ut han oxå! Idag börjar han skolan igen.
P o jag åkte till Abborrberg och träffa min brorsa o den hund de har hand om nu. Molly. En jättefin hund som tagits in från Rumänien, där den har suttit i ett sk dödsläger sista året. Fy fan för människor som plågar djur. Hon var en jättehärlig hund även om hon är väldigt reserverad. Men hon var inte aggressiv på något sätt alls. Go å ville verkligen bli klappad.

Efter träffen där sa vi hejdå till bror o åkte in till stan o käka på fräcka fröken. Sen varsin kaffe att ta med o satt oss i hörsalsparken i solen. Hur härligt va inte dret i helgen..... Underbart! 
Där satt vi o pratade om allt o inget. Man behöver inte alltid prata, det räcker att bara vara med varandra! 
Där satt vi någon timma o sen va P tvungen att åka hem. Han ska ju jobba. 
Hemma oss mej sa vi hejdå o när han gick sköljdes en våg av ensamhet. Jag kände mej som den ensammaste i hela världen o fick en panik i kroppen som jag hatar att känna. Barnen fanns inte hos mej o P hade åkt. 
Jag drog ner till affären å köpte mjölk o sen gick ja hem o målade lite. Nåt som jag kände ja klarade av. Kanske inte den finaste tavlan, men den är inte klar ännu

Nu har jag just kommit hem till P. Gjorde lite ärenden i stan innan jag for upp hit. 
Den hemska bron man måste åka över... Uschaaaan 
Många fina sjöar på vägen nära han bor.
Bilderna kanske blev lite suddiga men jag körde samtidigt o det får man ju inte egentligen. 

Nu blir de kaffe ute på altanen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar