lördag 5 april 2014

Annorlunda liv!

J och jag har separerat igen! En andra gång. Fast denna gång känns det bra, jag känner mej fri! 
Jag har fått en sån fin lägenhet som jag bonar om och styr med. Barnen tog vårat besked mkt bättre än vi väntade oss. Som vuxen, som jag är nu byggde jag upp ett helt annorlunda senario än det som blev. Jag kräktes innan vi berättade, kräktes och snörvlade! Jag o J satt som fågelholkar efter det vi berättade. Barnen ville direkt åka och titta på lägenheten. Så på med ytterkläder och iväg. 
Jag ville inte berätta för dom fören jag fått någonstans att bo. 
Jag målade hela lägenheten med hjälp av min mamma och lillebror. Tack för den hjälpen. 
Flytten blev inte riktigt som jag tänkt då J och jag hann bli osams innan. Så jag kom iväg hastigt och lustigt. 

Första barnlösa veckan åkte mamma och jag till Ikea för att inhandla nya möbler till mej. Som vi bar och slet. 11000kr gick allt på och då fattas ändå lite möbler. Varsågod Ikea! 
Sen var det bara hem och börja skruva och skruva ooooch skruva. Jag var stressad för jag ville ju ha det mesta färdigt tills barnen skulle komma veckan därpå. En bil köpte jag också när vi var i Linköping. En Clio fick de bli. Den är lite liten, men funkar för mej att köra. Billig är den också. Att göra längre resor blir nog svårt med packning, men så länge jag har mina barn klarar jag allt!!! 

Så nu ser min och barnens vardag annorlunda ut! Jag missar två veckor i månaden av deras liv och de två av mitt liv. 
Lämningarna är jobbigast! Tror jag aldrig kommer vänja mej vid dom. Fy faan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar