fredag 2 september 2011

Panik i dubbel bemärkelse!

Hej o hå,vad det gick undan nu på morgonen! Jag har stängt av larmet på telefonen i sömnen o vaknar 07:45 av att Alex ropar från sitt rum. "Mamma, vi har försovit oss" Jag hoppar upp som värsta kung fu morsan ur sängen "hiiiijaaaa" Snabbt fram med allt som ska förberedas. Barn, frukost,kläder, matsäck till skolan...var är sittunderlaget?? Ja, där. Det låg visst på hatthyllan som det ska göra! Alex var hur duktig som helst o skyndade sig på så gott han kunde! Lukas är ledig från dagis idag som tur var. Han fick åka i sin pyjamas o mackan i handen när vi åkte. Klockan 08:17 var Alex uppe i kapprummet på skolan. Vi kramade om varandra och jag berömde honom ännu en gång. " tack, mamma" sa han! Jag känner mig faktiskt duktig för första gången. Att lyckas få ihop allt utan att bryta ihop. Sen att huvudvärken slog till så fort jag kom hem igen spelar ingen roll. Jag hade ju kunnat ta den "lätta" vägen o haft honom hemma, men icke sa Nicke! Mamma Anna kan än. Det är bra jobbat av 2 barn och en sönderstressad paniksyndrom morsa! Hej svejs!

2 kommentarer:

  1. Du kan minsann.....tror jag det. Lågan slocknar aldrig vettu;) KÖR SÅ DET RYKER!!!HAHA!

    Fin bloggen blev när du ändrade om lite...

    Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Ha ha...vad rolig du är! Hiijaaa..jag kan riktigt se hur du studsade upp där ur sängen =)

    Kul att du klarade upp hela situationen, känn dig stolt Anna!

    Kram

    SvaraRadera