onsdag 7 september 2011

Det går inte idag!

Trött, rastlös, ångest, vilja, dåligt samvete, stress....allt detta känner jag just nu. Jag är hemma, disken står o skräpar och det måste plockas i ordning. Jag kommer inte till skott och ångesten för att jag måste göra detta blir allt större. Det blir att jag ist inte vet vart jag ska börja. Spänningshuvudvärk konstant till o från i 2 veckor nu. Den kommer när jag gör saker o när jag inte gör saker.
Vill ha fint hemma, vill inte bo i ett stökigt hus. Vill slippa huvudvärk, vill slippa må dåligt. Vill börja leva....vill få tillbaka mitt glada jag. Anna som alltid var glad o positiv, som såg att glaset var halvt fullt o inte halv tomt. Orka ta tag i saker. Kunna organisera upp saker. Inte gå omkring o fumla. Fingrarna fumlar, jag tappar saker, vågar inte mig ut ens för att handla....vi måste ha bröd o mjölk, men jag kommer inte iväg. Vågar inte! Blir en för stor rädsla o process. Att få upp barnen tar all min kraft. Det är en rutin som måste göras, jag måste få iväg dom för deras skull... men jag då. Jag har ingen som puschar iväg mig. Johan jobbar...det måste han, jag önskar jag hade viljan att bara ta bort kläderna som ligger utspritt i barnens rum, men får inte ihop det.
Paniken växer starkare och jag blir andfåd nu ju mer jag skriver.....
Bäst att sluta, bara koncentrera mig på att andas....andas djupt, inte känna något!

1 kommentar:

  1. Hjärtat! Ring när du mår sådär!
    Inge bra o va "själv" då.
    PUSS!

    SvaraRadera