torsdag 8 september 2011

kvarglömt barn .

Känner mig lite bättre idag. Inte lika mkt ångest. Har kunnat plocka i ordning här hemma o jag kundde reda ut det. Sitter nu o dricker kaffe o läser andra bloggar på datorn. Viasat gubben är här nu med. Han håller på uppe på taket o fixar.
Igår blev Alex o hans klasskamrat Elina kvarglömda på högstadiet. De var där o fotograferade sig. Dom 2 stod å väntade vid sina jackor, men ingen kom. Sen när deras parrallelklass kom fick dom gå tillbaka med dom. Nu hände ju inget, men jag blev inte informerad om detta när jag hämtade honom igår. Dåligt, väldigt dåligt! Grejen är den att den ordinarie läraren var sjuk och den ordinarie pedagogen var ledig på förmiddagen. Så det var en vikarie som hade fullt upp. Jag pratade med hans lärare idag och hon höll med mig att det var dåligt att jag inte hade blivit informerad om detta. Sen förklarade hon även att vikarien hade haft mkt o att fotografen var sen. Men det spelar ju ingen roll kan jag känna. Man räknar väl barnen när man ska gå tillbaka till skolan? Sen är det ju xtra viktigt att ha koll på Alex, självklart alla andra barn med, men hans diabetes tänker jag på. Inget barn ska bli kvarglömt o det är den vuxnas ansvar att ha koll o ränka OCH att informera oss föräldrar. Nu ska pedagogen ta upp detta o prata med dom, sen får vi se vad som händer. Jag "bryr" mig inte så mkt egentligen om det för nu hände inget med barnen, men principen att bli informerad är viktigt!
Håller ni med mig eller reagerar jag konstigt??
kram

2 kommentarer:

  1. Klart man ska bli informerad! Inget snack om saken! Kram från stora plastissyster

    SvaraRadera
  2. Håller med helt o hållet!
    Kram

    SvaraRadera