tisdag 9 februari 2010

9/2-2010

Förlåt att det inte blir så mkt inlägg just nu, men jag har jobbat hela förra veckan o har inte haft orka att uppdatera mig här! Var bara ledig i måndags förra veckan!
Det har gått bra att jobba, dock en rivstart med mkt spring o annat! Fast det har känts bra.
På dagis har det med gått bra.

Vi var på diabeteskontroll förra veckan och allt var kanon bra med Alex Hba1c. Han låg på 6,7 och jag känner mig hur nöjd som helst! Känna som man har gjort allt rätt! Den hårda tunga stenen försvann från magen och blir peppad att till nästa gång så ska det ligga ännu bättre!
Annars så har det rullat på som vanligt allt. Snö till tusen här hemma och idag kom det mer. Vi har skottat bort all snö från hustaket och det var nästan 60 cm snö på det. Det tog 2½ timme för Johan och hans pappa att får bort allt. Jag tog hand om det som föll ner på grusgången. Jag gjorde en liten smal gång upp till bilarna.

Grattis till Elin med som har fått jobb! Jag är så glad för din skull, gumman!

Jag satt och letade efter praktikplats förut och jag har ett ställe som jag skulle kunna tänka mig. Vill inte säga mer om det utan jag skriver mer när jag vet mera!

Vi var och såg Avatar i söndags. Johan hade fixat barnvakt o biljetter tills jag kom hem i söndags. Filmen var asbra. En var dom bästa filmer jag nånsin sett. Den kommer att komma i 3D i vår så då bestämmde vi att vi går o ser den igen! Alex och jag ska på bio på torsdag och se "Prinsessan & Grodan" Alex har aldrig varit på bio innan och han blev jätteglad när vi berättade för honom! Han bara "Är det sant?"

Nu ska jag plocka lite här hemma!
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Oj va jag längtat efter att du ska skriva nåt:) Tack för din grattishälsning till mig! Så söt och go du är, som vanligt!
    Va duktiga ni är som har tagit ner all snö från taket. Vi skulle oxå behöva göra det för vi är oroliga att taket ska komma ner i huset och ta med sig all härlig snö. Va gör man då? Jag dör nog då tror jag...
    Håller tummarna för den där praktikplatsen du skrev om.
    Hörs snart!!
    KRAM ELIN

    SvaraRadera