tisdag 16 februari 2010

16/2-2010

Vakande av att Lukas börja småprata inne i sitt rum imorse. Klockan var runt 6:20. Hämtade honom och vi kröp ner i min säng o myste med lite välling o kramar. Jag var trött men det spelade ingen roll för jag var på gott humör. Sen gick vi upp och satt oss framför tv:n o kolla på The voice. Lukas älskar musik så han å jag satt o dansa o sjöng lite grann! Vid halv 8 gick jag in till Alex för att väcka honom. Han var redan vaken o vi sa god morgon. Sen hoppade han upp på min rygg och jag bar ut honom till tv: han med!
Grejen är här nu så börjar redan mitt goda humör förvandlas till att bli lätt irriterad. Jag säger till Alex att han vi ska ta sprutan och sen att vi ska äta yogurt med flingor. Kort o gott fixar jag allt med sprutan o köket! När vi satt oss så börjar han gnälla å tjuta och det är bland det värsta jag vet. Det där jävla gnället. Gnäll om att han bara vill ha yogurt o inte flingor. Jag förklarar att han måste äta flingor med. Han tjuter nu o skriker bara för han inte får som han vill. Ser på honom hur hans blodsocker sjunker och han säger att han inte mår bra. Jag ber honom att äta då så blir ju allt bättre, men han vill inte ha flingor i yogurten som han alltid annars äter jämt! Det slutar med att jag är så jävla arg och gör gröt till honom som han tjuter över med för det är FÖR varmt!
Såhär är det nästan varje morgon när inte Johan är hemma och jag fattar inte varför. Jag vet inte vad jag gör för fel. Allt blir så jobbigt när han är så petig o gnällig. Han måste ju få i sig frukost annars så får han ju känning!
Jag ger faan upp snart. Jag orkar inte med den här jävla diabetesen snart! JAG HATAR DEN!!!!
Hjälp mig!

2 kommentarer:

  1. vill bara skicka en kram har tyvärr ingen hjälpa att ge ut en kram kanske gör det lite lite bättre iaf

    SvaraRadera
  2. Skickar styrkekramar till min bästaste Anna! Du är en underbar mamma och vän!
    Massa kramar Elin

    SvaraRadera