torsdag 7 januari 2010

Full fart ner med Lukas ansikte i snön................

Vi tog den där pulkasvängen sen i går, men jisses vad kallt det var!!! Lukas gilla att åka pulka skarpt. Han satt mest och skratta. Lyckades välta uppåner på pulkan med han i oxå. Det tyckte han dock inte var lika kul! Dom där små varelserna är ju så lätta så när man minst anar det i så välter dom. Det är inte lätt att ha luva över skallen och försöka både lyssna o se när det prasslar och knackar. Jag ska inte skylla på det för jag hade kunnat haft en mössa på mig så hade jag kunnat vända mig om lättare, men ni vet ju hur det är att ha luva på skallen och sen försöka vrida på huvet. Det man ser är ju insidan på luv-helvetet....hahaha!!!
Lukas tyckte det var så mysigt att åka pulka att han somnade efter ett tag. Det hade inte jag vågat göra med tanke på vem han har till morsa. Tur att han litar på mig :)

Väl hemma så tog vi det bara lugnt! Kolla på film o natta barn. Vi somna tidigt alla i samma säng. Så Johan o jag har legat o balanserat på vår sängkant hela natten. Tur att det är sällan vi sover allihopa!

Idag har vi varit en sväng till min goa granne Millan. Vi pulsa bort imorse efter hon väckt oss....hehehe! Gott kaffe hade hon med. Nytt kaffe till hennes perkulator...nice shit!
Nästa gång kommer vi skaffa perkulator tror jag!

Nu återstår det bara en middag, lagad av mig och sen invänta fadern i familjen!

Alex blodsocker har jag inte tagit alls idag. Det har liksom inte verkat behövas. Han mår bra och jag går mest på känn idag. Obehagligt att man blir så förblindat över den där mätaren som liksom håller en med en järnhand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar