fredag 30 maj 2014

Låååånghelg

Sista helgen är kommen innan barnen åker till sin pappa. Skönt med bara tre dagar av förpliktelser o gå upp tidigt. Morgonen ser helt annorlunda ut nu när jag bor i stan. Det blir att gå upp lite tidigare för att hinna innan rusningstrafiken börjar. Alex börjar ju 8:15 och då måste vi börja åka runt 7:40-07:45 för att hinna ut till Åby så han inte kommer precis när de ska gå in. Det funkar bra. Vi har kommit in i våran rutin här hos mej nu. Känner att jag bott in mej helt ok här i lägenheten. 
Torsdagen blev en liten skönt sovmorgon med äggröra o skratt. Finaste ringde och frågade om vi ville komma till dom och sova över. Självklart ordnar vi det då. Jag packade kläder o annat (tror man ska vara iväg en vecka med all packning) sen åkte vi. Vädret va på topp bara anings s kallt i luften, men det hindrade inte barnen att ha vattenkrig med varandra. Kul å se att de kommer överens alla. 
Blir mkt med 5 barn och 5 olika viljor, men allt ordnar sej. Att vara effektiv är a och o. Lite tjafs och tillsägningar hör ju till. Dock så blir det övermäktigt ibland när ipaden ska få så mkt uppmärksamhet. Så den är "glömd" hos min Fina... Hehe! 
Alla nöjda, mätta och glada! 
Mys o pys!

Idag när vi skulle fara hem var inte vädret lika toppen. Men de gör inge... Jag hade nog tyckt de va jobbigare att åka hem om solen lyste och veta att man skulle hem till en lägenhet. 

Nu äre lördag o söndag som ska spenderas med mina hjärtan. Vi var nere i affären förut o köpte glass o godis. Blir helmys ikväll. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar