söndag 18 maj 2014

Så var det söndag... Igen! :(

Idag åker mina fina ungar till sin pappa igen! Det skär i i hela kroppen över att jag måste lämna dom. De är verkligen de finaste jag har och jag älskar dom så otroligt mkt. Ångesten över att de ska åka kom redan i torsdags. Man liksom räknar ner dagarna sen. 
Min bonussyster Anna sa en fin sak.  "Att sakna någon visar bara att man älskar den" 
Det är verkligen fint sagt, tycker jag! Jag kommer ta med mej det så länge jag lever. 
Alice, min söta Alice sover middag. Hon är så duktig att sova. Jag bara lägger henne  sin säng, säger natt natt och då vinkar hon glatt. Lägger sig på sidan med händerna vid kinden o somnar. Oavsett om de är kväll lr middagslur. 

Lukas och Alex är ute på gården och leker med sina kompisar som oxå bor här på gården. De har verkligen jättekul tillsammans. Igår kom alla upp hit o va törstiga så de va bara för mamman att fixa saft åt alla. Kul med lite fart. 

Alex och jag har pratat mkt den a vecka om känslor och hur saker och ting kan vara. Han börjar bli stor min underbara Alex. Jobbigt i skolan med en kille som är dum. Viktigt att få honom att förstå att man faktiskt kan va elak tillbaka när gränsen är nådd. Han är så smart o har så fina tankar om vissa saker. Det finns inget ont i honom. 

Även Lukas o jag har pratat känslor. Fast det har varit mer om hur man ska vara som kompis och hur man ska behandla andra och sej själv. Kompisar som är dumma måste han bli bättre att säga ifrån till. Han vill alla väl och väldigt rättvis. Tänk att han börjar 6-års i höst. Min lilla Lulle!


Imorgon börjar ja äntligen på en ny kula. Det känns väldigt skönt att få komma dit o få verktyg för att hantera saker o ting. 

Mina fina hoppas jag kunna åka till redan imorgon då. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar