söndag 10 mars 2013

Mars månad!

Det är redan mars och denna helg är snart till ända. Tiden går fort som vanligt och Alice blev 6 månader redan den 6.
Alex har haft en jobbigt vecka med många känningar. Fick en kraftig känning i tisdag i skolan. Han hade blitt så låg att han gick glukosryck. Tur att Johan bara var 5 min bort. Sen blev det fler dagarna efter. Han var hemma torsdag o fredag.

Alice var vi med på 6 mån-kontroll i torsdags förra veckan. Läkaren hörde blåsljud på hjärtat så de skickade en remiss till barn och vi fick redan komma dit i fredags. Allt var bra med henne och läkaren hörde inget blåsljud där. Man blir ju bra skraj. Hjärtat är ju något som ska hålla hela livet.

Idag var det Lukas tur att åka till doktorn. Det blev akuten. Han o Alex busade på hårt som vanligt. Alex hade dragit i Lukas arm hårt så hans armbåge hoppade ur led. Ajajaj....han bara skrek. Jag fick inte röra honom. Det var bara att ringa Johan och be han komma hem fort. Tröjan fick jag sätta över ena armen o över huvudet. Att få in vänster arm fick inte. Jackan likaså.
Sen in till akuten som gick ändå hyfsat snabbt. En kvart i väntrummet, sen 45 min inne på sjukrummet. Läkaren misstänkte att armbågen var ur led efter vår förklaring. Sen skulle han " dra" tillbaka den. Stackars lilla Lukas. Han grät o skrek o jag fick hålla fast honom. Men det var inte första gången läkaren hade gjort det där. Snabbt så var han klar. Efter 10 min kunde Lukas röra på armen igen och sken upp med ett så stort leende. Mammas hjärta blev helt igen!

Det kan ske saker fort från dag till dag med barn. Skratt och gråt omvartannat. Men kan aldrig förutspå vad som ska ske. Nu mår alla mina barn bra och de är glada så som det ska vara.

Bomässan var vi på igår med familjen Lilje. Själva mässan var inte mkt att hänga i gran, mensällskapet oslagbart. Mkt trevlig stund fick vi ihop.

Nu är det kaffe som gäller. Lite bilder kommer med

// Anna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar