fredag 14 augusti 2009

14/8

Fredag, gamla fredag..... Maxi, fika, handla...blev ni förvånade.
Alex var så trött igår att han somnade vid 18 igår kväll och sov ända fram till 06:17 imorse, det är fasen rekord. Snacka om att vara trött efter dagis och att han inte är van vid den stimulansen. Hans blodsocker har varit ok där oxå. Känns skönt! Tycker oxå att han har börja äta mkt bättre de senaste veckorna vilket är bra.
Trots detta är oron alltid där. Vågar inte släppa allt ändå utan hela tiden ha i bakhuvudet att något kan hända och det äter mig innefrån. Aldrig 1 enda dag utan den känslan å så kommer det aldrig bli heller. Man lär sig liksom leva med allt.
Nästa kontroll på sjukhuset är den 7 sep, så det är snart dags för att göra kurvor. Ska börja med första imorgon, tänkte jag.
Imorgon ska vi fira Kjell, vet bara inte vad jag ska köpa till han. Svårt när alla nästan har allt. Vet ju att han dricker öl, men hur kul är det är få liksom.
Får se om jag hittar något på Maxi senare.
Gissa vad som hände igår när jag skulle hämta Alex på dagis. Bilen stannade mitt på vägen. Blien har krånglat lite å det är varvtalsgivaren som inte får kontakt å då kan den inte varva mer än till 2000 varv och den börja låta massor. Oftast så hoppar den gång efter ett tag, men igår fick jag stå mitt i vägen i backen mot Åby....PINSAMT! Folk glodde å bälngde, Jag står ju inte där med flit, herregud! Stängde av bilen, starta den, gasa det lilla den kunde, men icke hoppas det rätt. Typ 10 min stod jag där å det var de längsta minuterna i mitt liv. Till slut rätta det till sig å jag for i väg på låg växel å högt varv. Antagligen hade jag för lågt varv och det var därför det hände. Så nu låg jagpå högt varv å det lät ju en del....hehe! Fy vad jobbigt det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar