torsdag 13 augusti 2009

13/8

Vad ska man göra idag då?! Snart ska jag väcla Alex o göra oss klara för att åka till dagis. Åka förbi apoteket o ta ut stampes medicin och nya nålar till Alex. Fasen va fort hans nålar å spetsar tar slut. Måste även ringa diabetesteamet idag med. Vi har inte fått nån ny tid till Maria Nordwall. Jag är övertygad om att hans HBa1C kommer ligga lite högre än innan, men nu när han har börjat äta bättre om dagarna så kommer väl det bli mer stabilt å då sjunka. Vi blev tillfrågade om att bli stödfamilj till en annan familj vars flicka fått diabetes. Vår sjuksköterska tyckte vi var rätt personer för det bara för vi är så "vana" vid det då johan harft det såå länge och att Alex tyvärr har det. Grejen är ju att jag kan väldigt mkt om diabetes nu o kan nog känna att jag kan vara ett bra stöd till andra, men har ändå så mkt att själv ta mig igenom ang. min lilla Alex. Det är fruktansvärt jobbigt att leva med detta i vardagen.
På dagis har det gått bra hittills å så hoppas jag blev fortätter. Nu när han kommer tillbaka så kan blodskr sjunka väldigt snabbt då det är en helt annan takt på dagis än hemma å det är det jag är mest rädd för, att han får känning pga att han rör sig lite mer där än hemma. Usch,fy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar