torsdag 29 januari 2009

Igår hände det som inte får hända

Jag höll på att laga mat. Lukas gick jag och höll i för han var så ledsen och sällskapsjuk. Efter ett tag blev han tyst och jag skulle sätta ner honom i bilbarnstolen som var i hallen. Väl nere i den tar jag handtaget som jag trodde var låst och lyfte. Med en smäll och stolen ramla framåt och Lukas ramlade ur med en fart med ansiktet före ner i golvet. Jag fick upp honom på en millesekund och han började gråta på en gång. Det måste vara bra tänkte jag och kollade om han blödde nånstans. Det gjorde han inte, men näsan slog han i och under till är han röd och överläppen är svullen. Han somnade efter en stund i min famn och jag släppte inte honom på jättelänge. Alex blev lite rädd med för jag skrek ju till när jag såg att han ramlade. Alex trodde Lukas dog när han såg att han somnade. Jag förklarade för Alex vad som hänt och att Lukas somnat.
Jag mår så dåligt efter det här och ser framför mig hela tiden hur han ligger där på golvet med ansiktet neråt. Han är så hjälplös. Det måste gjort jätteont på stackarn. Han sov en stund och när han vaknade var han som om inget hänt. Lika go som vanligt. Förlåt lilla Lukas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar