måndag 20 juni 2011

Första inlägget på hundra år.....

....känns det som!
Vårt liv har ju inte riktigt varit som det har varit. Mamman blev sjuk. Fick panikångest attacker och fick börja med medicin.
Ja, jag är ärlig om detta, öppen om detta. Varför gå omkring o låtsas? Frågor tas emot från dom som vill fråga.

Börjar med en kort sammanfattning vad som hände.
Den 15 mars sitter jag på jobbet och jobbar som vanligt. Känner i slutet av ett samtal att mitt hjärta börjar slå hårt och snabbt. Jag blir varm, känner mig rädd, skakar....Vad händer med mig?
Håller jag på att få en hjärtinfarkt? Vänder mig till min kollega Millan och säger att jag inte mår bra. Hon ser på mig som om hon sett ett spöke. Här efter sen så minns jag inte mkt.
Jag skakar som om jag har legat i en isvak i 12 timmar typ och de ringer efter min Johan för jag måste nog upp till akuten.
Kollegorna vill få ut mig till den friska luften med jag kan inte stå på mina ben jag bara faller. Då ringer de 112 för en ambulans. Johan kommer till mitt jobb och även ambulansen en stund senare.
Inne i ambulansen frågar man mig om jag har hjärtinfarkter o stroke i min släkt...ja, min pappa, svarar jag och blir ännu räddare. Tror mitt liv är slut.
Visar sig att EKG är bra och sen inne på akuten pratar jag med 2 sjuksköterskor om saker o ting. De säger att de tror jag har fått en panikångest attack. VA??????
Jag tror inte riktigt mina öron. Men när de frågar om jag har saker jag oroar mig för så får jag ju svar på det. Sen är det även en sak som jag inte sagt till någon mer än till min Johan. Mina katastroftankar om min familj. Dom har jag haft typ sista året. Det är obehagliga tankar om hur de dör, försvinner osv....
Min kropp har sagt ifrån, nu måste Anna Petersson skärpa sig och börja tänka på sig själv mer i första hand. Men hur gör jag det utan att verka ego???
Har fått 3 olika anti-dept mediciner hoppas nu att den här tredje ska vara bra för mig. Jag känner mig redan gladare och börjar må bättre sakta men säkert. Hoppas inte jag måste trappa ur igen o få en ny. Den här medicinen ska öka dopaminer o serotoniner o nåt annat i hjärnan.
Har blivit av med jobbet pga detta med och det gör ju inte saken bättre. De tyckte jag hade för hög frånvaro och presterade inte så som dom ville...ähh, lustigt eller hur.
Men jag koncentrerar mig på att blir bra nu och har börjat på KBT. Han kommer föresten ut hit i dag så ska vi träna lite här hemma!

Så det var det de.... ett uppdatering på varför jag inte har bloggat så mkt!
HEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar