lördag 5 februari 2011

Smink o sånt!

Idag har vi tagit det lugnt. Jag har strykt en del o det gillar jag. Stå där en stund själv o sväva iväg i tankarna!
Fick hem min hårprudukter idag med :) Me like! Beställde hårspray, mousse, dust it och hårglans från märket "milla nilla". Gillar deras saker väldigt mkt. Luktar gott o bra för mitt hår.
Att unna sig saker är viktigt för mig. Jag sminkar mig varje dag..eller ja kanske inte varje helg för det är rätt skönt att låta sitt ansikte vila. Men mån om mitt utseende kan inte beskylla mig för att jag inte är. Vill vara fin för min skull och för min sambo. Sen är det rätt skönt att stå o fixa o trixa framför spelgen på morgonen o prova olika saker. Det är så kul att kombinera olika färger och den paletten jag köpte för ett tag sen med 88 olika färger är guldvärd. Sen kan det vara rätt kul att se proper ut om det kommer nån och knackar på dörren. Att sminka sig för mig är ett sätt att må bra i mig själv. Sen älskar jag att vara osminkad med, kunna gno sig i ögonen hur mkt man vill utan att få halva sminkningen på handen :)
Att gå ut utan smink är det många som har problem med, inte jag. Så länge mitt hår ser bra ut så kan jag gå ut. Alternativ dra på mig en mössa. Men att gå omkring bland folk utan smink gör mig inte ett skit. Kan vara rätt kul att se folks reaktioner när man kommer osminkad. Jag träffa en fd arbeteskamrat för ett tag sen när jag var osminkad och hon trodde jag var sjuk....hahahaha! Nä sa jag och skratta, jag har bara inte sminkat mig. Där ser man hur skillnaden tydlig på hur jag ser ut utan smink. Jag kanske ser sjuk ut utan, so what! Men jag tycker att alla kan dra på sig lite för man ser mkt frächare ut då. Sen finns det många som är väldigt fina utan smink med! Jag är inte en av dom fast min älskade Johan säger det :)

1 kommentar:

  1. Ja....smink är kul....just att stå o mecka framför spegeln o prova Slutar med att man drar på ashög musik o låssas att man är ute o dansar liksom...HAHAHAHA!!!

    Jag försöker oxå att på nåt sätt fräscha till mig lite varje dag....o som sagt...bara håret är ok så är resten lugnt=)

    Puss

    SvaraRadera